Civil forum

Újra állami kézben működik a Hévíz-Balaton Airport

Készült: 2021. április 21.
Újra állami tulajdonban működik a Hévíz-Balaton Airport, miután a területen lévő ingatlanok is a Magyar Turisztikai Ügynökség vagyonkezelésébe kerültek. Így a felújítás után a repülőtér lesz a Nyugat kapuja, európai színvonalú, korszerű légikikötőként - tájékoztatta a vagyonkezelő ügynökség az MTI-t. Legkiemelkedőbb évében csaknem 120 ezer érkező és induló utast szolgált ki a sármellék-zalavári repülőtér, a fejlesztésekkel szeretnék ezt a számot tovább növelni.


A repülőtér jelenlegi helyén már az 1940-es években is volt ideiglenes katonai repülőtér, azonban 2000 méteres szilárd burkolattal csak 1950-ben látták el, jelenlegi méretét az 1965-ös hosszabbítás során érte el a kifutópálya. A volt szovjet katonai bázis területén lévő repülőtér 1991 tavaszától üzemel polgári repülőtérként. A repteret 2012-től üzemeltette a hévízi önkormányzat. Az állam tavaly novemberben szerzett 90 százalékos részesedést, április 1-től pedig a terminál és egyéb épületek is állami kézbe kerültek. A térség országgyűlési képviselője, Manninger Jenő a Keszthelyi szemmel online beszélgetésén azt nyilatkozta, az átláthatóság miatt fontos volt ez a lépés: „Az volt a probléma, hogy túl sok tulajdonos volt, magántulajdon, egyik önkormányzat, másik önkormányzat, állami tulajdon. Ha jön egy befektető – így voltak annak idején a norvégok is – majdnem elszaladtak Szegedig, de szerencsére visszahozták őket. Papp Gábor polgármester úr és a külügyminiszter tett ezért, hogy visszajöjjenek ide. Nem lehet úgy beruházni, nagyon nehéz, ha túl sok a szereplő. Most ez letisztul és azt gondolom, ha ez letisztult jogilag, akkor a beruházások is felgyorsulnak.”

Manninger Jenő hozzátette, a reptér fejlesztése és korszerűsítése után bízik abban, hogy a környékbeli ipari park is fejlődni fog. Az országgyűlési képviselő rámutatott, Zalaegerszeg és az ott létesülő nagyberuházások miatt is fontos a repülőtér: „Elfogadta Zalaegerszeg is, hogy Zalaegerszegnek is jó ez a repülőtér. Valahány éve ők egy külön repülőteret tervezgettek, de azzal, hogy a tesztpálya európai léptékben közel van. Zalaegerszeghez is közel lesz, főleg ha megépül a 76-os út.”

A vagyonkezelő Magyar Turisztikai Ügynökség azt közölte az MTI-vel, hogy hamarosan elkezdődhetnek az európai színvonalú fejlesztések, amelyek soha nem látott minőségi szintugrást eredményezhetnek. A sármellék-zalavári repülőtér lesz "a Nyugat kapuja", magas színvonalú működése elengedhetetlen a térség nemzetközi versenyképességéhez. A közvetlen légi összeköttetés révén még több külföldi vendég érkezhet, ráadásul a szezonalitás további csökkenése is várható – olvasható a távirati irodának eljuttatott közleményben. A Hévíz-Balaton Airport korábban már bizonyított, nagy számú menetrend szerinti járatot fogadott például Londonból, Frankfurtból, Düsseldorfból, Moszkvából, illetve charterjáratokat Németországból és Oroszországból. Legkiemelkedőbb évében csaknem 120 ezer érkező és induló utast szolgált ki, a mostani fejlesztésekkel és a kapacitások bővítésével ez a szám tovább növelhető.   

A fejlesztések első ütemében az utasforgalmi terminálépületek újulnak majd meg, amelyek így még több repülőgép egyidejű fogadására és indítására lesznek képesek. A rekonstrukció során kiemelt figyelmet fordítanak a repülésbiztonságra és az utasok európai színvonalú kiszolgálására, kiemelt cél a Balaton turizmusát segítő, menetrend szerinti járatok indítása is - olvasható az MTÜ közleményében.



Forrás: Hársfalvi Ákos - Kesztheyi TV
Nemzeti Együttműködési Alap
Emberi Erőforrások Minisztériuma
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
A Szakkör


CIVIL FÓRUM

Email: info@civilforum.hu



Created by Moksaphoto ©2024