Civil forum

Tantermen kívüli oktatás - nincs korán kelés és rugalmas az időbeosztás

Készült: 2020. április 2.

Nem kell olyan korán kelni és maguk oszthatják be az idejüket – az általunk megkérdezett iskolások szerint ez az előnye a távoktatásnak. A nagyobb iskolásokat számos program és alkalmazás segíti, a fiatalabbaknál a szülőre is még nagyobb feladat hárul, hogy jól menjen a távoktatás. A tantermen kívüli, digitális oktatási rend március 16-án lépett életbe. Videóhívások és nézői felvételek segítségével kerestünk meg diákokat, családokat és egy óvodapedagógust is.

 

„Nem az iskola hiányzik, hanem a barátaim.” - mondja Sági Eszter, aki második osztályos a Ranolder iskolában. Természetesen szülei segítségével és testvére társaságában tanul otthon, édesanyja tartja a kapcsolatot a pedagógussal. A család számára az a nagy kihívás, hogy Eszter figyelmét ne vonja el semmi, hiszen karnyújtásnyira vannak a játékai, a televízió, vagy a táblagép. Ságiék úgy látják a távoktatás nagy erőfeszítést igényel mind a pedagógus, mind a szülők részéről.

„Próbálunk felépíteni egy olyan rendszert, amibe a gyerek eddig is benne volt, ahogyan tanult. Reggel fel kell kelni időben, reggel kezdődik az iskola, „az oktatás” nálunk is, mondjuk olyan 9 órától és 9-től délig folyamatosan tanulás van. Nagyon fontos, hogy ezt mindig próbáljuk tartani, hogy 9-től délig tanulás van” - mondja Sági András, Eszter édesapja.

 Galát Flóra a gyenesdiási Kárpáti iskola hatodikos tanulója. Matematikából a tengelyes tükrözés, történelemből pedig a három részre szakadt Magyarország most a tananyag. Pénteken már témazárót írnak természetismeretből a vizek és vízpartok élővilágáról. Ezt egy feladatlapkészítő alkalmazással fogják majd megtenni. Flóra szerint előnye és hátránya is van a távoktatásnak: „Azért jó itthon tanulni, mert nem kell korán kelni és kényelmesebb is. Hátránya, hogy nem találkozhatok az osztálytársaimmal és a tanáraimmal. A matekot kicsit nehezebben tanulom itthon, a magyart könnyű, mert videókonferencia segítségével tanítja nekünk a tanár.”

Németh Kitti szintén hatodik osztályos, az Egry iskola tanulója. A Kréta rendszer segítségével kapja meg tanáraitól a feladatokat. Matematikából most a százalékszámítással kell foglalkoznia, míg angol nyelvből fogalmazást kell írnia két igeidő használatával. Kitti azt mondja, hogy a tanárok a világhálón és telefonon keresztül küldik a házi feladatokat és az anyagokat.

„Ami a legjobb és élvezek nagyon, hogy beoszthatom az időmet, akkor csinálom meg a házit, amikor szeretném, meg az anyagokat és a tanárokhoz is bármikor fordulhatok, hogy segítsenek és a szüleim is szívesen segítenek. Amire nagyon kell figyelni, hogy határidőre, pontosan be kell küldeni a megoldásokat” - nyilatkozta Németh Kitti Luca.   

Videóhívás segítségével mesél óvodásainak Koroncz Katalin. A cserszegtomaji óvónő az áprilisi tréfa jegyében még jelmezbe is öltözött, hogy elmesélje a Piroska és a farkast. Azt mondja, az éves tervnek megfelelően eljuttatják az óvodai foglalkozás anyagát a szülőkön keresztül a gyerekeknek.

„Nagyon fontosnak tartom, hogy a gyerekekkel továbbra is tartsam a kapcsolatot, akár online, írásban, vagy skype-on megtalálhatjuk egymást és nagyon örülünk egymásnak” - vélekedik az óvodapedagógus.

Az óvodások is küldenek videókat, a köszönetnyilvánítás mellett megmutatják, mit rajzoltak, ügyeskedtek, vagy milyen éneket tanultak meg. Az óvodapedagógus hozzátette, sok feladat hárul a szülőre a jelen helyzetben.

 

Forrás: Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV

Nemzeti Együttműködési Alap
Emberi Erőforrások Minisztériuma
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
A Szakkör


CIVIL FÓRUM

Email: info@civilforum.hu



Created by Moksaphoto ©2024